Illustration: Stipan Tadić, 'Super Andrija', 2018

aqb Volunteering
Volunteering period will be from March until May of 2022, to help at the upcoming exhibition “Are you sure you want to leave?”, a selection of the OSTRALE Biennale "Breathturn".
APPLICATION
Deadline: February 27, midnight
OPTIONAL TASKS
We would like volunteers to help throughout the exhibition minimum once a week for 5 hours. Volunteering periods are:
• Exhibition installation, preparation between March 1 - 18
• Art mediation, exhibition guarding between March 19 - May 22
REQUIREMENTS
• Conversational level of Hungarian and English
• Having personal interest in cultural and art related projects
COMPENSATION
• We can provide you with the signing of your school / university documents (if required), along with inviting you to gain a basic insight of the content, preparation and outcome of a Budapest-based international contemporary art exhibition.
ABOUT US
Being an independent cultural institution and a centre of contemporary arts, art quarter budapest hosts a wide diversity of programs. The building complex consists of a broad collective of in-house visual and performance artists and gives home to creative industry companies also. Aqb curates local on-site exhibitions and hosts a residency program for various international creators.
BARTESCH Christa
Christa Bartesch a festészetében a képfelület jelentését tematizálja…. Számára a monokrómia a szín érzékelhető tartalmának absztrakt üzenete….
Míg a nyitott mű felfogása szerint a monokróm festészet utal a megalkotás koncepciójában a végtelenre, Christa Bartesch a festészetében a színnek ezt a képességét követi. Ha létre lehetne hozni a végtelent, akkor a kialakított képfelület fiktív helye határ is lenne, amelyet nem képzeletbelinek, hanem végtelennek kell tekinteni… Induljunk ki abból, hogy miről van szó a művésznő esetében: elsősorban arról, hogy a szín anyagi minőségét az optikai hatáson vizsgálja. A festészetében azonban a monokróm kép nem mint anyagi valójában adott elsődleges forma jelenik meg, hanem mint pulzáló és optikailag intenzívvé tett szín. Ez a festészet nem törekszik sem abszolútumra, sem távolságtartó anyagtalanságra. Egy egyszeri, érzékelhetően szem előtt lévő szín jelenlétéhez igazodik, amelyben a festék anyagának objektív bizonyossága egységet képez a színélmény szubjektív érzelmi tartalmával…
…Transzparens képeket látunk. Az egymást követő átfestésekkel a korábbi színek életben maradnak, de eltávolodva, mint gondolatrétegek. Megnevezés és megjelenés között feszültség jön létre, és ez sajátos kontextust eredményez. Véleményem szerint a képek üzenete és vele a tartalmuk nem a fekete-fehér filozófiában rejlik, hanem a képsíkba való behatolás folyamatában keletkezik. A behatolás és a színátfestés elsődleges emocionális tartalmat hordoz, és ennek kell a szín szavakba nem foglalható voltát megfogalmaznia.
(Fabényi Júlia)
