Illustration: Stipan Tadić, 'Super Andrija', 2018

aqb Volunteering
Volunteering period will be from March until May of 2022, to help at the upcoming exhibition “Are you sure you want to leave?”, a selection of the OSTRALE Biennale "Breathturn".
APPLICATION
Deadline: February 27, midnight
OPTIONAL TASKS
We would like volunteers to help throughout the exhibition minimum once a week for 5 hours. Volunteering periods are:
• Exhibition installation, preparation between March 1 - 18
• Art mediation, exhibition guarding between March 19 - May 22
REQUIREMENTS
• Conversational level of Hungarian and English
• Having personal interest in cultural and art related projects
COMPENSATION
• We can provide you with the signing of your school / university documents (if required), along with inviting you to gain a basic insight of the content, preparation and outcome of a Budapest-based international contemporary art exhibition.
ABOUT US
Being an independent cultural institution and a centre of contemporary arts, art quarter budapest hosts a wide diversity of programs. The building complex consists of a broad collective of in-house visual and performance artists and gives home to creative industry companies also. Aqb curates local on-site exhibitions and hosts a residency program for various international creators.
Sarvenaz Mostofey Hanginstallációja
Az aqb "Biztos hogy kiszállsz?" című kiállítása április 28-án egy speciális hanginstallációval gazdagszik. A Berlinben élő iráni művésznő, Sarvenaz Mostofey mutatja be művét a Spatial Sound Institute stúdiójában.
1 8 : 0 0 - 1 9 : 0 0
Kukla Krisztián, a kiállítás kurátora tart tárlatvezetést a "Biztos, hogy kiszállsz?" című kiállításon.
Helyszín: aqb Project Space
1 9 : 0 0
Sarvenaz Mostofey hanginstallációjának bemutatója.
Helyszín: Spatial Sound Institute stúdió
A "Sem Alif, sem Lam" című hangművészeti alkotás a távkommunikáció különböző formáit egyesíti, jelesül a harkályok hangjait és a börtönökben használt kopogtató kódokat. A mű szonikus reflexió egy iráni politikai aktivista (a művésznő édesapja) börtönnaplójára. A napló egyrészt feljegyzéseket tartalmaz a börtönben folytatott orvosi segítségnyújtásról, másrészt olyan kódolt információkat foglal magába, amelyek mnemotechnikai és öngyógyító eszközként szolgálnak.
A hanginstalláció címe Rūmī középkori költészetéből származik, és az üzenetek Alef és Lam nélküli kódolásáról szól, hasonlóan a madarak kommunikációjához és az akuzmatikus hanghoz, amelyet úgy hallunk, hogy nem látható a keletkezési oka.